Slår näven i bordet! .

Nu har jag fått nog.. Är så trött på strul hit och dit. Tänker slå näven i bordet, och ta tag i alla "problem" el som jag har fått lära mig, så finns det inga problem bara lösningar. Kalla det vad ni vill, men jag tänker kämpa nu. Även om jag måste springa 1mil för att komma dit jag vill...

Fick besked från försäkringskassan att jag är beviljad pengar från dom, men ca 2000kr mindre än vad jag fick förut. Så nu ska jag först och främst söka nytt bostadsbidrag och se vad jag kan få ut av det, antagligen inte mycket. Sen ska jag skriva ett brev till försäkringskassan och överklaga mitt beslut. 2000kr är ganska mycket pengar. Har fått dessa 2000kr förut, innan utredningen men nu har dom "tagit" dessa pengar från mig, vilket betyder att jag får ut 800kr i månaden efter räkningarna blivit betalda och det innebär att dessa pengar går till mat först och främst och sen OM jag nu någon gång kan få ut en hundring till nöjen så är jag glad. Så vad göra OM jag blir sjuk? och måste gå till vårdcentralen och sedan få recept på någon medicin. Jo jag måste dra ner på mat budgeten... Det är ju sinnessjukt att alltingen får jag dra ner på mat el insjukna ännu mer. Vet att det låter sjukt, men det är såhär det faktisk är för mig...

Nej kommer slå näven i bordet, och kämpa! Ska gå till "mitt" jobb den 8.onde och prata med handledaren om praktik plats och sen visa vad jag går för och kämpa på . Kanske kanske kan jag få provanställning och kanske fast. Jag ska fixa detta, jag ska kämpa med och fixa att jobb så jag kan tjäna min egen storkova.. ! Skulle inte vara fel och tjäna än 13ooo kr el dyl. Så 13000-5000(räkningar)=9000kr som jag kan göra vad jag vill med. Använda ca 4000kr till nöjen/kläder m.m och sen spara resterande! Låter som en skit bra planering :D haha. Nej nu jävlar ska jag fixa min ekonomi. Är berädd på att sattsa, kan springa 1mil om det är så. Vad som helst. För nu är jag trött på massa strul.... 

Tack för mig :P nu ska jag börja tvätta! ^^ tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
laststarinthesky -

Slår näven i bordet! .

Nu har jag fått nog.. Är så trött på strul hit och dit. Tänker slå näven i bordet, och ta tag i alla "problem" el som jag har fått lära mig, så finns det inga problem bara lösningar. Kalla det vad ni vill, men jag tänker kämpa nu. Även om jag måste springa 1mil för att komma dit jag vill...

Fick besked från försäkringskassan att jag är beviljad pengar från dom, men ca 2000kr mindre än vad jag fick förut. Så nu ska jag först och främst söka nytt bostadsbidrag och se vad jag kan få ut av det, antagligen inte mycket. Sen ska jag skriva ett brev till försäkringskassan och överklaga mitt beslut. 2000kr är ganska mycket pengar. Har fått dessa 2000kr förut, innan utredningen men nu har dom "tagit" dessa pengar från mig, vilket betyder att jag får ut 800kr i månaden efter räkningarna blivit betalda och det innebär att dessa pengar går till mat först och främst och sen OM jag nu någon gång kan få ut en hundring till nöjen så är jag glad. Så vad göra OM jag blir sjuk? och måste gå till vårdcentralen och sedan få recept på någon medicin. Jo jag måste dra ner på mat budgeten... Det är ju sinnessjukt att alltingen får jag dra ner på mat el insjukna ännu mer. Vet att det låter sjukt, men det är såhär det faktisk är för mig...

Nej kommer slå näven i bordet, och kämpa! Ska gå till "mitt" jobb den 8.onde och prata med handledaren om praktik plats och sen visa vad jag går för och kämpa på . Kanske kanske kan jag få provanställning och kanske fast. Jag ska fixa detta, jag ska kämpa med och fixa att jobb så jag kan tjäna min egen storkova.. ! Skulle inte vara fel och tjäna än 13ooo kr el dyl. Så 13000-5000(räkningar)=9000kr som jag kan göra vad jag vill med. Använda ca 4000kr till nöjen/kläder m.m och sen spara resterande! Låter som en skit bra planering :D haha. Nej nu jävlar ska jag fixa min ekonomi. Är berädd på att sattsa, kan springa 1mil om det är så. Vad som helst. För nu är jag trött på massa strul.... 

Tack för mig :P nu ska jag börja tvätta! ^^ tjingeling

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback