Helgen ...!

Hoppas att ni alla läsare har haft en toppen helg! det har iaf jag haft :) tänkte berätta lite kort om min helg, Fredagen hade jag ett besök av min godeman Monica & vi gick igenom min ekonomi. Både hon & jag tycker att ekonomin ser en aning ljusare ut nu än när hon tog över godemanskapet i september el om det var oktober ja :p så det känns faktiskt jätte skönt! Mitt mål är ju att det ska gå ännu bättre och att jag sen kan slippa ha en godeman, då jag helst inte vill ha det. Vill kunna planera, betala rälningar och sådant på egen hand :) men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ^^

På kvällen, det vill säga vid 19.00 så kom Carro hit, en kompis ^^ först presenterade jag katterna för henne och sen visade jag henne runt i lägenheten innan vi satte oss ner i köket och drack lite kaffe. Och det var nice! :) sen satt vi kvar och bara pratade tills klockan blev än 20.00 och då gick vi ner till pizzan & beställde lite mat. För och sen gå hem till mig och bänka oss vid sofforna. Åt maten och tittade på lite film. Sen hände det inte så mycket mer. Gick och lade mig ;o)

Lördagen, Carro skickade ett sms och frågade om jag ville följa med till stan ^^ för hon skulle in dit för och hämta sin pojkvän och sen handla lite mat o så :) och det ville jag, roligare att åka i väg än och bara sitta hemma och uggla. Så hon kom hit, plockade upp mig och sen bar det av till stan. Hämtade hennes kille, handlade på lidl och kikade på mejk en sväng. Sen körde hon hem mig ;o)
På kvällen hade jag en "ta hand om sig själv dag" tog en varm dusch, sen satte jag fötterna i ett varmt fotbad. Så otroligt skönt. Men inget man gör allt för ofta. Sen filade jag fötterna, målade tånaglarna och smörjde in dom med handkräm! Så fötterna blev mjuka och fina ^^ sen nästa proket, plockade ögonbrynen lite och färgade dom. Sen tog jag fram en huvudmassag grej som jag fick av fam Eonusuu i Julklapp. Den kittlas skönt :p men tycker den är bra. För det känns som huvudet blir avkopplat :p haha! Sen gick jag ut på toa och tvättade av ansiktet så man fick bort alla baskelusker :D var meningen att jag skulle fila naglarna och även måla nagellack på dom. Men där tog energin slut ^^ så det blev faktiskt inte så :p gick och lade mig istället . Läste lite tills ögonen gick i kors så då var det bara till & sova! Ack vilken underbar lördag det blev.. Synd bara att man inte kan unna sig detta lite oftare! För det skulle man bara må bra utav ;) funderar på att göra om samma procedur snart igen. Men då ska jag inhandla lite fler grejer :D som tex ansikts mask, tvålar som doftar gott och lite andra krämer.! kanske det kan bli av nästa helg igen! Vore inte fyskam. Det som saknas här i mitt hem är ett badkar för fyfan (ursäkta att jag svär) men vad skönt det skulle vara & lägga sig i ett välfyllt och varmt bad :) ligga där, lyssna på lugn musik, kanske dricka lite vin och bara koppla av efter en stressig vecka/dag! Drömma vidare får jag snällt göra. För jag har pratat med hyresvärden och han tycker badkaren är så dyra att köpa in så jag får snällt nöja mig med en dusch! El så får jag köpa en bebis balja :p och lägga mig där. Men problemet är ju att jag är för stor :o tänk om man kunde göra som (Nils karlsson pyssling) gjorde, bara trycka på en spik och säga en ramsa och så poff blev man liten. Har massa muggar i olika storleker, då är det bara ta en sådan :p haha!! Nej nog om det..

Söndag, det är det idag :p sägs det iaf :) satte ut en annons på lindenytts hemsida förra veckan om att jag skulle vilja sälja mina två soffor jag har :) och idag kom en förbi och kikade på dom! Hon var väldigt intresserad och skulle hem och invänta på sin gubbe som jobbar (för att få bärhjälp) :) så vi får se om sofforna ryker el blir kvar. På ett sätt vill jag faktiskt ha kvar dom, tills jag verkligen hittat mig en annan soffa som jag trivs med. Men på sätt och vis kan det bli skönt att bli av med dessa. För jag tycker dom bara tar plats. Och som det har varit så har det sammlats en massa kläder på dom. Och det är ju inte meningen med det egentligen! Whatever, ryker dom idag så får jag lov och gå ut till förrådet och hämta in min säng. Kommer se knas ut här ett tag och sängen kommer ju knappast bli sådär mjuk och fluffig. Men man får ta det man har. Sitter hellre i en säng med massa kuddar och filtar än och bara sitta på golvet! OM dom ryker alltså sofforna då ska jag genast kasta mig in på lindenytts hemsida och kika efter en soffa. Har haft lite koll där, men ännu inte ploppat ut en soffa som jag vill ha! Får även kika lite på eriks hjälpen om dom kan ha en soffa där för en billig peng :) vill också köpa in en fåtölj som jag kan sitta i tillfälligt . ! För detta med soffköpande är inget jag kommer stressa med, det får ta den tid det tar :) vil hitta den "stora kärleken" till en soffa :p haha. Och inte bara köpa för köpandets skull.. Om ni förstår hur jag tänker....

Nog om soffor hit och dit. Nu över till annat. Tänkte ta i tu med disken idag. Känns som det har blivit ett stort berg med disk :o fy på mig som slarvat så. Hihi! sen blir det nog inte så mycket annat, än & bara chilla :) se lite på tv i kväll.. Förbereda mig inför jobbet och så i morgon! *suckar* vill INTE dit. Men men ^^ och så MÅSTE jag komma ihåg och skriva inköps lista, får nämligen pengar i morgon *hurra* :D skoj ..
Nej nu har jag skrivit en lång blogg och kommer inte på något mer att skriva om . Kanske bäst och ge sig! Ha det gott alla läsare! Kram från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
laststarinthesky -

Helgen ...!

Hoppas att ni alla läsare har haft en toppen helg! det har iaf jag haft :) tänkte berätta lite kort om min helg, Fredagen hade jag ett besök av min godeman Monica & vi gick igenom min ekonomi. Både hon & jag tycker att ekonomin ser en aning ljusare ut nu än när hon tog över godemanskapet i september el om det var oktober ja :p så det känns faktiskt jätte skönt! Mitt mål är ju att det ska gå ännu bättre och att jag sen kan slippa ha en godeman, då jag helst inte vill ha det. Vill kunna planera, betala rälningar och sådant på egen hand :) men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ^^

På kvällen, det vill säga vid 19.00 så kom Carro hit, en kompis ^^ först presenterade jag katterna för henne och sen visade jag henne runt i lägenheten innan vi satte oss ner i köket och drack lite kaffe. Och det var nice! :) sen satt vi kvar och bara pratade tills klockan blev än 20.00 och då gick vi ner till pizzan & beställde lite mat. För och sen gå hem till mig och bänka oss vid sofforna. Åt maten och tittade på lite film. Sen hände det inte så mycket mer. Gick och lade mig ;o)

Lördagen, Carro skickade ett sms och frågade om jag ville följa med till stan ^^ för hon skulle in dit för och hämta sin pojkvän och sen handla lite mat o så :) och det ville jag, roligare att åka i väg än och bara sitta hemma och uggla. Så hon kom hit, plockade upp mig och sen bar det av till stan. Hämtade hennes kille, handlade på lidl och kikade på mejk en sväng. Sen körde hon hem mig ;o)
På kvällen hade jag en "ta hand om sig själv dag" tog en varm dusch, sen satte jag fötterna i ett varmt fotbad. Så otroligt skönt. Men inget man gör allt för ofta. Sen filade jag fötterna, målade tånaglarna och smörjde in dom med handkräm! Så fötterna blev mjuka och fina ^^ sen nästa proket, plockade ögonbrynen lite och färgade dom. Sen tog jag fram en huvudmassag grej som jag fick av fam Eonusuu i Julklapp. Den kittlas skönt :p men tycker den är bra. För det känns som huvudet blir avkopplat :p haha! Sen gick jag ut på toa och tvättade av ansiktet så man fick bort alla baskelusker :D var meningen att jag skulle fila naglarna och även måla nagellack på dom. Men där tog energin slut ^^ så det blev faktiskt inte så :p gick och lade mig istället . Läste lite tills ögonen gick i kors så då var det bara till & sova! Ack vilken underbar lördag det blev.. Synd bara att man inte kan unna sig detta lite oftare! För det skulle man bara må bra utav ;) funderar på att göra om samma procedur snart igen. Men då ska jag inhandla lite fler grejer :D som tex ansikts mask, tvålar som doftar gott och lite andra krämer.! kanske det kan bli av nästa helg igen! Vore inte fyskam. Det som saknas här i mitt hem är ett badkar för fyfan (ursäkta att jag svär) men vad skönt det skulle vara & lägga sig i ett välfyllt och varmt bad :) ligga där, lyssna på lugn musik, kanske dricka lite vin och bara koppla av efter en stressig vecka/dag! Drömma vidare får jag snällt göra. För jag har pratat med hyresvärden och han tycker badkaren är så dyra att köpa in så jag får snällt nöja mig med en dusch! El så får jag köpa en bebis balja :p och lägga mig där. Men problemet är ju att jag är för stor :o tänk om man kunde göra som (Nils karlsson pyssling) gjorde, bara trycka på en spik och säga en ramsa och så poff blev man liten. Har massa muggar i olika storleker, då är det bara ta en sådan :p haha!! Nej nog om det..

Söndag, det är det idag :p sägs det iaf :) satte ut en annons på lindenytts hemsida förra veckan om att jag skulle vilja sälja mina två soffor jag har :) och idag kom en förbi och kikade på dom! Hon var väldigt intresserad och skulle hem och invänta på sin gubbe som jobbar (för att få bärhjälp) :) så vi får se om sofforna ryker el blir kvar. På ett sätt vill jag faktiskt ha kvar dom, tills jag verkligen hittat mig en annan soffa som jag trivs med. Men på sätt och vis kan det bli skönt att bli av med dessa. För jag tycker dom bara tar plats. Och som det har varit så har det sammlats en massa kläder på dom. Och det är ju inte meningen med det egentligen! Whatever, ryker dom idag så får jag lov och gå ut till förrådet och hämta in min säng. Kommer se knas ut här ett tag och sängen kommer ju knappast bli sådär mjuk och fluffig. Men man får ta det man har. Sitter hellre i en säng med massa kuddar och filtar än och bara sitta på golvet! OM dom ryker alltså sofforna då ska jag genast kasta mig in på lindenytts hemsida och kika efter en soffa. Har haft lite koll där, men ännu inte ploppat ut en soffa som jag vill ha! Får även kika lite på eriks hjälpen om dom kan ha en soffa där för en billig peng :) vill också köpa in en fåtölj som jag kan sitta i tillfälligt . ! För detta med soffköpande är inget jag kommer stressa med, det får ta den tid det tar :) vil hitta den "stora kärleken" till en soffa :p haha. Och inte bara köpa för köpandets skull.. Om ni förstår hur jag tänker....

Nog om soffor hit och dit. Nu över till annat. Tänkte ta i tu med disken idag. Känns som det har blivit ett stort berg med disk :o fy på mig som slarvat så. Hihi! sen blir det nog inte så mycket annat, än & bara chilla :) se lite på tv i kväll.. Förbereda mig inför jobbet och så i morgon! *suckar* vill INTE dit. Men men ^^ och så MÅSTE jag komma ihåg och skriva inköps lista, får nämligen pengar i morgon *hurra* :D skoj ..
Nej nu har jag skrivit en lång blogg och kommer inte på något mer att skriva om . Kanske bäst och ge sig! Ha det gott alla läsare! Kram från mig

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback