Jävla skit ...

Jag vet att det finns människor som har det värre! Men kan inte låta bli att klaga ändå! Jävla skit säger jag bara. Ingen i huset har vatten :S så det innebär att jag snällt har fått gå till tvättstugan, ute på gården där det tydligen funkar fint och hämta en hink med vatten! Så nu har jag 10 L vatten i en hink här inne! det hjälper för stunden så att man kan dricka el göra mat på. Men blir inge dusch :( (jag som alltid vill duscha på kvällarna, när jag är frusen)

Pratade med en av grannarna och dom har pratat med hyresvärden, som påstår att det finns ingen som har jour en dag som denna så han kan inte göra något :o och OM han kunde göra något så skulle det kosta alldeles för mycket pengar så han tänker inte göra något åt problemet. Så han menar att vi får klara oss tills i morgon. Så nu hoppas jag verkligen att det kommer någon & fixar detta i morgon & gör de inte det då ska alla vi grannar sammla ihop oss och ringa hyresgäst föreningen, då får hyresvärden säga vad han vill.

Vattnet är inte det ända som är problemet just nu. Det rasar ner saker från skorstenen (vet inte exakt vad, har sj inte lagt märke till det, men det hade grannen gjort) trappan håller på att gå sönder (inte värds viktigt ännu) hos mig håller tapeten på att lossna och det går en en brun aktig vatten rand i taket (inte akut nu) men det kan bli ett STORT problem innom kort, med mycket större kostander än vad det blir om han skulle få fingrarna ur arlset och göra något åt det ...

OCH det drar kallt från alla våra fönster (mina + grannarna) så det innebär att man får klä på sig massor med kläder och ha dubbla täcken för att inte frysa ihjäl :/ så kul så. Har sagt till om detta, det ända svaret jag fick var att då får jag fixa det själv. För det kunde inte han heller göra minnsan! :o säger bara en sak och det är, detta är fan sjukt!

Hyresvärden vi har befinner sig i Stockholm! Så det är därför han inte vill åka hit när det är något pga, avståndet. Men då undrar jag, varför i hela värden köper han upp denna fastighet så långt bort när han inte har maken till att åka hit ? och inte heller kan han skicka ut någon som kan åka hit :S visst självklart förstår jag honom också. Skulle inte heller vilja åka från Stockholm och hit till Storå för att göra en liten sak som tar 5min att fixa. Men varför måste han då köpa denna fastighet, det borde han ha räknat med från början? Uch, nej bägaren börjar koka över, och jag börjar bli skapligt irriterad :S kanske bäst och sluta skriva innan ja blir allt för sne. Haha.

En sista fundering, måste det gå så långt som att jag måste flytta :o jag begär inte mycket, men det ända jag begär är ju att saker och ting ska funka! Just nu skulle jag kunna göra mycket för att få tag på en lägenhet och en bra hyresvärd! Befinner sig en sådan i Sthlm, malmö el Norge så då får jag väl flytta dit då. Jag vill inte behöva se alla problemen :S

Nej flytta är det väl inte på tal om i nuläget. Men det ända jag vill och önskar är ju att allt ska funka! Trivs ju hyfsat bra här i lilla Storå. Bra grannar som är trevliga :) stor lägenhet. Gång avstånd till affären, banken och till släkten. Nära till tåget och bussarna! Vill inte bli av med det heller :P

Nej ska dricka te och sen får vi se vad man ska göra härnäst? ha det gott. Kramar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
laststarinthesky -

Jävla skit ...

Jag vet att det finns människor som har det värre! Men kan inte låta bli att klaga ändå! Jävla skit säger jag bara. Ingen i huset har vatten :S så det innebär att jag snällt har fått gå till tvättstugan, ute på gården där det tydligen funkar fint och hämta en hink med vatten! Så nu har jag 10 L vatten i en hink här inne! det hjälper för stunden så att man kan dricka el göra mat på. Men blir inge dusch :( (jag som alltid vill duscha på kvällarna, när jag är frusen)

Pratade med en av grannarna och dom har pratat med hyresvärden, som påstår att det finns ingen som har jour en dag som denna så han kan inte göra något :o och OM han kunde göra något så skulle det kosta alldeles för mycket pengar så han tänker inte göra något åt problemet. Så han menar att vi får klara oss tills i morgon. Så nu hoppas jag verkligen att det kommer någon & fixar detta i morgon & gör de inte det då ska alla vi grannar sammla ihop oss och ringa hyresgäst föreningen, då får hyresvärden säga vad han vill.

Vattnet är inte det ända som är problemet just nu. Det rasar ner saker från skorstenen (vet inte exakt vad, har sj inte lagt märke till det, men det hade grannen gjort) trappan håller på att gå sönder (inte värds viktigt ännu) hos mig håller tapeten på att lossna och det går en en brun aktig vatten rand i taket (inte akut nu) men det kan bli ett STORT problem innom kort, med mycket större kostander än vad det blir om han skulle få fingrarna ur arlset och göra något åt det ...

OCH det drar kallt från alla våra fönster (mina + grannarna) så det innebär att man får klä på sig massor med kläder och ha dubbla täcken för att inte frysa ihjäl :/ så kul så. Har sagt till om detta, det ända svaret jag fick var att då får jag fixa det själv. För det kunde inte han heller göra minnsan! :o säger bara en sak och det är, detta är fan sjukt!

Hyresvärden vi har befinner sig i Stockholm! Så det är därför han inte vill åka hit när det är något pga, avståndet. Men då undrar jag, varför i hela värden köper han upp denna fastighet så långt bort när han inte har maken till att åka hit ? och inte heller kan han skicka ut någon som kan åka hit :S visst självklart förstår jag honom också. Skulle inte heller vilja åka från Stockholm och hit till Storå för att göra en liten sak som tar 5min att fixa. Men varför måste han då köpa denna fastighet, det borde han ha räknat med från början? Uch, nej bägaren börjar koka över, och jag börjar bli skapligt irriterad :S kanske bäst och sluta skriva innan ja blir allt för sne. Haha.

En sista fundering, måste det gå så långt som att jag måste flytta :o jag begär inte mycket, men det ända jag begär är ju att saker och ting ska funka! Just nu skulle jag kunna göra mycket för att få tag på en lägenhet och en bra hyresvärd! Befinner sig en sådan i Sthlm, malmö el Norge så då får jag väl flytta dit då. Jag vill inte behöva se alla problemen :S

Nej flytta är det väl inte på tal om i nuläget. Men det ända jag vill och önskar är ju att allt ska funka! Trivs ju hyfsat bra här i lilla Storå. Bra grannar som är trevliga :) stor lägenhet. Gång avstånd till affären, banken och till släkten. Nära till tåget och bussarna! Vill inte bli av med det heller :P

Nej ska dricka te och sen får vi se vad man ska göra härnäst? ha det gott. Kramar




Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback