Borde skämmas!

Håller på att rensa och snygga till garderoben igen för säkert sjuttio tolfte gången :S borde skämmas! att det ska vara så svårt att vika in el hänga upp klädesplagget man dragit ut ur skåpet. Nej det bara mölas in som något skräp i en soppåse!.. Måste ta och sluta vara så slarvig. Samma sak när det gäller prylar o dyligt. Plockar fram, lämnar det framme och börjar med något annat. Inte konstigt att det alltid är stökigt och jag måste städa flera gånger i veckan. Nej nu ska jag ta och städa och fixa klart i garderoben & sen är det fröken Lindström som håller ordning hedan efter... Det ska bara till och dammsuga, moppa golvet och damma på fredagarna, inte stor städa och så. Det funkar inte och ha det såhär :S att man aldrig kan lära sig :o

Har även insett att jag har miljoner klädesplagg och det är nog ca 40% av allt som jag kan använda. Resten ligger bara i skåpet huller om buller och tar plats. Nej fram i mot vår kanten så ska jag flirta med pappa, så då kanske vi kan ta oss en vända el 2 till tippen! Och slänga rubbet av det jag inte använder! Gammla tröjor, linnen och byxor. Eller skänka det till myrorna. Vad som helst bara jag blir av med skiten. Skulle kunna göra det nu, men nu när det är så kallt ute så vill nog varken jag eller pappa starta något sådant projekt! Nej men fram i mot våren då ska jag göra mig av med rubbet. Kläder, böcker, prylar m.m det ska UT och sen ska jag in med lite nytt. Vill beställa kläder och lite prylar som gör lägenheten mer personlig. Köpa ramar, tavlor, blommor m.m :) Hehe!

Har en del kläder efter farmor. Även om det inte blir använt, så är det iaf inget som ska skänkas el kastas. Nej det är sådant som ska sparas, som ett minne! vill kunna ta fram en tröja (känna farmor doften) fingra lite på den och bara minnas. Kanske låter kul, men för mig är det något speciellt. På såvis glömmer jag aldrig hur hon doftade, el glömmer hur hon var och så :) nej dom kläderna får mer än gärna ta plats. Har massa kläder efter henne och det är aldrig något som ska slängas el försvinna! Flyttar jag här i från någon gång, så flyttar hon med. På så vis vet jag att hon är med mig varje dag.. Älskade farmor <3 för mig kommer du alltid vara min farmor <3 älskar henne och saknar henne nå grymt mycket..

Sitter här med en kopp te, ska dricka det och sen fortsätta med städandet och plockande.! Sen blir det sängen och läsa innan man ska sova. I morgon blir det inget jobb, för jag har en sak att uträtta på förmiddagen och efter det ska jag, Nina och Tony till energi källan och bada :) ska bli nice! Nog för att man skäms till tusan för sitt utseende, men det får gå. Ett litet dopp får det allt bli.

Godnatt nu =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
laststarinthesky -

Borde skämmas!

Håller på att rensa och snygga till garderoben igen för säkert sjuttio tolfte gången :S borde skämmas! att det ska vara så svårt att vika in el hänga upp klädesplagget man dragit ut ur skåpet. Nej det bara mölas in som något skräp i en soppåse!.. Måste ta och sluta vara så slarvig. Samma sak när det gäller prylar o dyligt. Plockar fram, lämnar det framme och börjar med något annat. Inte konstigt att det alltid är stökigt och jag måste städa flera gånger i veckan. Nej nu ska jag ta och städa och fixa klart i garderoben & sen är det fröken Lindström som håller ordning hedan efter... Det ska bara till och dammsuga, moppa golvet och damma på fredagarna, inte stor städa och så. Det funkar inte och ha det såhär :S att man aldrig kan lära sig :o

Har även insett att jag har miljoner klädesplagg och det är nog ca 40% av allt som jag kan använda. Resten ligger bara i skåpet huller om buller och tar plats. Nej fram i mot vår kanten så ska jag flirta med pappa, så då kanske vi kan ta oss en vända el 2 till tippen! Och slänga rubbet av det jag inte använder! Gammla tröjor, linnen och byxor. Eller skänka det till myrorna. Vad som helst bara jag blir av med skiten. Skulle kunna göra det nu, men nu när det är så kallt ute så vill nog varken jag eller pappa starta något sådant projekt! Nej men fram i mot våren då ska jag göra mig av med rubbet. Kläder, böcker, prylar m.m det ska UT och sen ska jag in med lite nytt. Vill beställa kläder och lite prylar som gör lägenheten mer personlig. Köpa ramar, tavlor, blommor m.m :) Hehe!

Har en del kläder efter farmor. Även om det inte blir använt, så är det iaf inget som ska skänkas el kastas. Nej det är sådant som ska sparas, som ett minne! vill kunna ta fram en tröja (känna farmor doften) fingra lite på den och bara minnas. Kanske låter kul, men för mig är det något speciellt. På såvis glömmer jag aldrig hur hon doftade, el glömmer hur hon var och så :) nej dom kläderna får mer än gärna ta plats. Har massa kläder efter henne och det är aldrig något som ska slängas el försvinna! Flyttar jag här i från någon gång, så flyttar hon med. På så vis vet jag att hon är med mig varje dag.. Älskade farmor <3 för mig kommer du alltid vara min farmor <3 älskar henne och saknar henne nå grymt mycket..

Sitter här med en kopp te, ska dricka det och sen fortsätta med städandet och plockande.! Sen blir det sängen och läsa innan man ska sova. I morgon blir det inget jobb, för jag har en sak att uträtta på förmiddagen och efter det ska jag, Nina och Tony till energi källan och bada :) ska bli nice! Nog för att man skäms till tusan för sitt utseende, men det får gå. Ett litet dopp får det allt bli.

Godnatt nu =)





Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback