Sofforna!

Snart åker mina två soffor! Sålde dom billigt,endast 300kr. Där gick jag i förlusst så det bara sjöng om det. För nypriset på dessa soffor låg nog på betydligt mycket mer. Men eftersom sofforna inte är nya och det är lite små skavanker här och var så skulle jag nog inte få så mycket mer pengar än det jag fått nu!. Det känns lite vemodigt att behöva sälja dessa soffor. För jag tycker om dom jätte mycket. Men passar inte min lägenhet riktigt då min planlösning är på ett visst sätt så det ser lite roligt ut när man har dessa två soffor i vardagsrummet :p och sen klädseln till sofforna säljs inte på Ikea längre, dom har upphört :S hon som köpte sofforna hade kollat upp vart det fanns och köpa klädsel och hade hittat en affär, där kostade klädseln två tusen kr styck, vilket hade innebärt att jag hade fått punga ut fyra tusen på klädseln och det är inget som jag har råd med! Men hon som köpte sofforna har köpt färg och ska nu färga om sofforna till lila. Att man inte har haft det i tankarna?!.. Fast vem säger att det kommer bli bra och ge bra resultat? då står man såfall med två soffor som ser ut som hej kom och hjälp mig! :o nej lämnar nu över sofforna till den nya ägarna och så får hon försöka se om hon kan "snygga" till dom.. Skulle verkligen vara kul och se i slut änden hur dom blir och se ut :p hon kanske kan och vill skicka en bild ^^

Huxflux blev man 300kr rikare, (el fattigare egentligen) för jag har varit tvungen och handla lite :p och dessutom två soffor mindre.! Även om det känns vääääldigt vemodigt så blir det nog bra tillslut ändå! Hade det inte varit såå svårt att få tag på klädsel så hade jag kunna behålla en och sälja en el något. Men så blir det inte! ^^

Så nu blir det och ställa in en säng och ha det som soffa ett tag :p haha! Men så fort jag får igång på ekonomin så ska jag ut och kolla på lindenytt och blocket efter en soffa som jag vill ha och som kan passa mig bättre. Tex hörnsoffa el något mindre men med "klädsel" som är lättare & billigare att få tag på. Kanske skinn soffa ?

Nog om det, idag har jag och Nina varit hos Sanna! Fikat på bullar och kaffe. Smarrigt värre! :) nej ska hålla utkik på om dom kommer och hämtar soffan och sen se om jag hinner in till konsum innan det stänger. Glömde köpa mjölk :p inte hela världen men vore nice och ha det hemma! :p

Ha det gott :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
laststarinthesky -

Sofforna!

Snart åker mina två soffor! Sålde dom billigt,endast 300kr. Där gick jag i förlusst så det bara sjöng om det. För nypriset på dessa soffor låg nog på betydligt mycket mer. Men eftersom sofforna inte är nya och det är lite små skavanker här och var så skulle jag nog inte få så mycket mer pengar än det jag fått nu!. Det känns lite vemodigt att behöva sälja dessa soffor. För jag tycker om dom jätte mycket. Men passar inte min lägenhet riktigt då min planlösning är på ett visst sätt så det ser lite roligt ut när man har dessa två soffor i vardagsrummet :p och sen klädseln till sofforna säljs inte på Ikea längre, dom har upphört :S hon som köpte sofforna hade kollat upp vart det fanns och köpa klädsel och hade hittat en affär, där kostade klädseln två tusen kr styck, vilket hade innebärt att jag hade fått punga ut fyra tusen på klädseln och det är inget som jag har råd med! Men hon som köpte sofforna har köpt färg och ska nu färga om sofforna till lila. Att man inte har haft det i tankarna?!.. Fast vem säger att det kommer bli bra och ge bra resultat? då står man såfall med två soffor som ser ut som hej kom och hjälp mig! :o nej lämnar nu över sofforna till den nya ägarna och så får hon försöka se om hon kan "snygga" till dom.. Skulle verkligen vara kul och se i slut änden hur dom blir och se ut :p hon kanske kan och vill skicka en bild ^^

Huxflux blev man 300kr rikare, (el fattigare egentligen) för jag har varit tvungen och handla lite :p och dessutom två soffor mindre.! Även om det känns vääääldigt vemodigt så blir det nog bra tillslut ändå! Hade det inte varit såå svårt att få tag på klädsel så hade jag kunna behålla en och sälja en el något. Men så blir det inte! ^^

Så nu blir det och ställa in en säng och ha det som soffa ett tag :p haha! Men så fort jag får igång på ekonomin så ska jag ut och kolla på lindenytt och blocket efter en soffa som jag vill ha och som kan passa mig bättre. Tex hörnsoffa el något mindre men med "klädsel" som är lättare & billigare att få tag på. Kanske skinn soffa ?

Nog om det, idag har jag och Nina varit hos Sanna! Fikat på bullar och kaffe. Smarrigt värre! :) nej ska hålla utkik på om dom kommer och hämtar soffan och sen se om jag hinner in till konsum innan det stänger. Glömde köpa mjölk :p inte hela världen men vore nice och ha det hemma! :p

Ha det gott :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback